Isnin, 18 Oktober 2010

Dermalah DARAH..bukan DARA!!Ok??

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..
Blog ini menjadi medan untuk aku menaip apa ja yg aku rasa nak taip..
ho ho ho..so that nanti bila tua2 sket esok,,
aku rasa nak tgk balik apa yg aku pernah rasa,alami dan lalui,,aku just klik ja..
walaupun xbanyak yg aku post kat sini,,sokay pa..at least ada SOMETHING daripada NOTHING kn??
Berbalik kepada tajuk entry..
Balik rumah ujung minggu baru ni,,
aku kuaq ngan Balkish a.k.a bestestfren aku.dy ni kawan aku masa sekolah rendah..
Ni la kawan aku tuh..he he..tq Balkish sbb sudi teman aku kluaq..

Kami pi CITY PLAZA..
wow..macam gah..padahai HAMPEH..ha ha
wayang pun boley tutup..ceit..baru nak tgk MAGIKA..
kecewa jugak la..kecewa punya pasai,,ronda2 ja la keliling city plaza
 yang boley diibaratkan seperti
'Hidup segan mati xmahu ja' la ni..
Tapi,,semuanya terubat bila aku jumpa..
KEMPEN DERMA DARAH!!!
Depa mai dari Hospital Daerah Yan lagi..jauhnya mai..xpa2..baguih2..
woahh..aku pantang jumpa kempen ni..aku nak derma..
check2 balik bila tarikh last aku derma..
fuh!!lega..last derma 11JUN2010..dah lebih 3bulan..
so,,aku boleyh derma.sebab dy 3 atau 4 bulan sekali ja...YEAY!!!!
Yang best kali ni,,yang meng"sponsor" adalah ENGLAND OPTICAL GROUP..
yehaaaaaaaaa...dapat frame and lens F.O.C..ok??
tapi lambat la sikit nak dapat..dalm 2-3 minggu lagi..
xpa2..janji percuma..i loikeeeeeeeeeeee...
selain dapat spek mata free,,depa bagi makanan la..kononnya nak bagi energy..he he
dapat la ayaq laici sekotak,biskut tiger sebungkuih,dgn mug dari Hospital Yan..Tenkiu3..
Kat sini aku ada beberapa step untuk bakal penderma darah..
just untuk puaskan hati ja semua ni..

1st - Tengok dulu sapa yang sponsor..agak2 macam best ja,,baru la p daftar..he he..jahat betui..
2nd - Tengok doktor atau pembantu kesihatan kat situ HENSEM2 atau CANTIK2 x??ha ha..ni lagi jahat..
3rd - P tengok dulu org yang kena cucuk untuk derma darah tu..tengok muka depa ceria ka x??kalo ceria ja..mesti nurse tu cucuk x sakit..kalau muka masam ja..chom sepanjang darah keluaq,,sah2 nurse tu cucuk sakit..er..ni kalau aku la..he he..
jadi,,kepada sesiapa yang belum menderma darah,,DERMALAH DARAH..syok wooo..
OK..Lemak Darah aku yang telah berjaya disedut..
ha ha..kali ni 300 gram ja.gram ka??ha ha..
aku pun xtaw nak guna unit apa..hua3


p/s:Baru ja derma darah..balik2 maktab tengok2 ada kempen derma darah lagi kat maktab..wohoo..pakat pi derma taw..mana taw nanti kita memerlukan darah pulak..kita xtaw yang kita akan kehilangan darah ka apa  nanti kan??so,,ingatlah..MALANG TIDAK BERBAU..kalau berbau boley jugak standby siap2..he he

2 ulasan:

Cik Tim berkata...

ey..skunk en mentri2 sbuk nk bagi keistimewaan pd penderma darah.. kita baru lyak derma darah taun ni. sedih tul.. hehe.. tp suka! b4 sbb xckup syrat.. ;)

ousna90 berkata...

bagus2..derma la..tapi,,pastikan berat cukup..jangan kurang dari 45kg..he he