Rabu, 6 Oktober 2010

Alhamdulillah..semuanya dah selesai..

Lega rasanya bila dah hantaq assignment..
syok tok sah kata la..xterkata dah ni..
best sangat2..
rasa free gila2 punya..ha ha

Cakap pasal assignment ni..
macam2 kisah yg aku jumpa...
ya la..dok kat maktab ni pun macam2 jenis org..
ada yang rajin..tapi over sgt pulak..kheja dok comparekan kerajinan dy dgn kemalsan org lain plak..ada ka pasai?silap2 hari bulan kena pulau ngan org baru taw..kalau dah betoi2 kena,,memang padan la..dah siap tu senyap2 sudah la kan??..ye dak??
ada yang xbrapa nak rajin..kheja dok mintak assignment kat org ja..ni pun satu lagi pelik..baik xpayah belajaq..
ada yang rileks ja..tapi still boleyh hantaq on time..(ni aku la.ha ha ha)
ada yang rileks..tapi xhantaq2 pun ada..ni memang nak kena la...

Apa yang aku seronok sangat pasai assignment kali ni??
he he..sebenaqnya,,aku suka sangat dengan kata2 lecturer aku baru2 ni berkaitan dengan assignment la...
Lepas dy tanda assignment budak2 kelas aku,,dy ada la bg komen2 sikit tentang assignment yang kami dah submit..
Dia cakap "Saya xnak awak berjaya di atas kegagalan kawan2 awak"
Maksud beliau di sini ialah..jangan kita rasa kita hebat sangat..buat itu ini..kononnya kita lah yang terbaik..sampaikan kita lupa dengan kawan2 seperjuangan kita..kalau nak berjaya,berjaya la sama2..kenapa kita nak seronok tengok org lain gagal???xbaik kn??huhuhuhuhu..i loikeeeeeeeeee....

Memang betol wujud manusia jenis ni weyh...
tambah2 kalau melibatkan pencarian nota yang banyak..kalau dah dapat nota banyak2,,xnak kongsi ngan org..
tapi,,
yang org punya,,dia nak pulak..banyak cantik muka hang..
org macam ni patut humban dalam laut dalam..bagi pirana tokak sampai mati..ha ha..
tapi,,
aku puas hati la bila lecturer aku cakap camtu...
fuh..aku harap lepas ni ada la insan yang sedaq..
Xrugi lagipun kalo berkongsi pendapat dan ilmu..
dapat pahala lagi ada..
tambah2 kalo ilmu tu dikembangkan dan xputus2 digunakan orang..
Ya Allah..betapa meluasnya ilmu tu bakal bergerak..even sampai kita mati pun,,
selagi ia bermanfaat,,
ilmu tu siap dapat bantu kita lagi...

Fuh..panjang plak aku dok mencece..
K..semoga kita berubah kepada yang lebih baik untuk hari2 mendatang..InsyaAllah..

Tiada ulasan: