Ahad, 13 Mac 2011

Langkawi With love..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamulaikum..

Harini  nak update pasai Langkawi..
Ekceli aku p Langkawi last wik..
tapi kat rumah mana ada internet..so,,
hari ni baru bley update kat blog..
ni pun on9 kat library aloq staq..
line lambat gila..
tapi xpa..janji ada line.. =)

**********

Langkawi best ka??hurm..ok la..
bagi aku orang Kedah ni,,mungkin xrasa sangat kot keHOTannya..
tapi,,kawan2 aku yang xpenah pegi,,yang mai dari negeri bukan Kedah,,,
mesti la syok + teruja nak mai Langkawi..
xpa..aku suka bila kawan2 aku seronok mai KEDAH..
lagi pun aku lama dah xpi Langkawi..

Aku p Langkawi dengan ayah  dan 3 orang kawan aku...
ELSA,MUNI,DIRA..he he..muat2 satu kereta..
Kami  p Langkawi balik hari..
kiranya xbermalam kat sana la..
naik feri dari K.Kedah pukui 7.15 pagi,,
n dari Langkawi ke K.Kedah pukui 5.30 petang..


Muni ngan Dira sampai tertido naik feri..takut mabuk laut kot..tidoq dalam iman depa dua ni..xpa.. =)

Disebabkan aku pegi Langkawi bukan musim cuti,,
so,,dapat la sewa kereta murah sket..sket ja la ..
MYVI yang kalo peak season,,harga RM120
tapi,,kami dapat RM60 sebab low season..
tapi rugi gak sebab kami xsewa seharian..
harga sama ja separuh hari / sehari..cam apa ja kan??
dasar mencekik darah betoi la..

***********
1st place yang kami p ialah Cable Car ..
tiket cable car RM14 ja..sebab beli kat kaunter yang kami sewa kereta..
murah la seringgit daripada beli kat kaunter cable car yang betoi..
berbaloi la..walaupun kaki ketaq dok turun tangga nak p kat jambatan gantung..
kat cable car ni takut gak nak tangkap gambaq..
bukan apa...takut terlepas kamera tu jatuh gaung ja..mau meraung weyh..
tapi ok ja.kwan2 aku dapat gak snap gambaq kenangan sikit2..he he..

Sayup ja cable car ni dari puncak..


Elsa cool ja..
Muni yang ceria pagi2 lagi..
Dira tengah ketaq ni..dia gayat..


Aku dan ayah..


Gaung..curam gila..

Ni pun curam jugak..


Cakap pasal cable car ni,,aku teringat ada sorang pompuan MELAYU ni..
boleyh plak nak naik cable car pakai KASUT TUMIT TINGGI..
xreti sungguh..dah la nak p jambatan gantung tu kena turun tangga sepasai..
nak daki balik tu ketaq pala lutut kot..
kesian plak aku tengok ..
Dah taw nak pegi tempat2 yang kena daki sana daki sini,,pkai la kasut flat..
xda la seksaa diri..
kesian kat kaki..
kat bawah ni ada gambaq dia..aku suruh dira snap..
nak buat bukti..ha ha





ok..
ni ja serba sikit pasai Langkawi itu hari..
aktiviti seterusnya b4 balik,,of kos la borong coklat..
macam xbesa plak kan..
ha ha..k..babaii..




psssssssstt : Sapa2 yang nak p langkawi,,bleyh la ambik no pakcik ni..
                   SAAD BIN DALI..0195273935..
                   macam2 service dia sediakan..antaranya kereta sewa,van sewa,basikal sewa,pakej island
                   hoping,chalet yang murah2..ni              
                   bagi yang nak percutian bajet la..senang2,contact ja pak cik ni..dy kerja dgn syarikat feri..nak
                   suruh dia tempahkan tiket   
                   pun boleyh..he he


=END=

Tiada ulasan: