Selasa, 12 April 2011

Gula naik harga lagi???

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Petang tadi,,pas p buat aktiviti sihatkan badan,,
aku p teman kawan aku beli kepok lekor depan maktab..
sementara nak tgu kepok lekor siap goreng,,
aku tengok la mak cik yang dok juai tu berjuai beli cucuq ngan budak sekolah yang mai kat gerai dy..
tetiba,,mak cik ni pesan kat sorang budak ni..

BUDAK TU :  (tengah syok dok tuang sos pencicah dalam plastik)
MAK CIK TU : Dik,,bubuh lada sikit2 dah la ye..GULA MAHAL LE NI..
AKU : *dalam hati je la..(watdehel???gula naik lagi???)

*************************************************
AKU : Mak cik,,gula naik harga??berapa dah skarang??
MAK CIK TU : RM2.20
AKU : Tu dia aih..naik lagi..haritu dah la naik banyak dah..
MAK CIK TU : Tu la..susah la..

*************************************************
Aku kesian jgk tgk mak cik tu..
ye la..nak xnak,,peniagaan perlu diteruskan...
kalo x,,apa boleh buat??tu ja punca rezeki dy..
Untuk org2 kaya,pak2 menteri dan konco2nya,,
mungkin kenaikan harga gula sebanyak RM0.10 tu xmemberi impak langsung pada depa..
tapi,,bagi golongan yang macam mak cik tadi  dan seangkatan dengannya,,
terasa kotttt..walaupun sikit..
sedey dengan situasi MALAYSIA hari ni...
xdak apa yang turun..
semuanya nak NAIK!!!!
minyak naik..
santan naik..
sayoq naik..
gula naik..
bla bla bla naik..
ni yang aku pun nak NAIK minyak ni...
kalau elaun aku dinaikkan seiring dengan kenaikan harga2 barang dipasaran  xpa gak..ahakssss..
boleyh gak aku belanja mak cik kepok lekor tu beli gula..hi3..
*ni niat murni aku kalau elaun aku naik..hampa apa taw???

k ar..pukui 7.30 pagi satgi ada perbarisan kawad pandu puteri kadet plak..
ok.. see u later..nak tidoq..zzzzzzz
babai..

-END-




6 ulasan:

Adi Zhaf berkata...

myk pon naek...

:: Aku Sakit ::

aniswany berkata...

ckp la kt pak menteri tu ,adek letih la gula asek naek harga je..cer naek kan elaun adek ke..best la jugak..hikhik =p

iyou berkata...

pengajaran:

-undi untu ubah MALAYSIA OH TANAH AIRKU...
-indi adalah rahsia

hahahahaha

Miss Tira berkata...

Kata parti Barang Naik (BN) memang laa macam tu. Tu dacing tu lambang penimbang laa tu. Lambang bisnes. Janji duit poket dorang kembung. Poket rakyat dorang peduli apa.

P/s: Maaf lambat BW sebab sibuk sikit :)

ousna90 berkata...

adi : taw xpa..habis pakat nak naik semua..

anis :kah3..depa xdak nak dengaq punya rintihan rakyat yang dianggap remeh camni tyme depa senang lenang..tggu la sikit hari lagi nak PRU..tegehegeh la pakat mai nak ambik hati rakyat...

iyou :alaaaa..kalo taun ni PRU,,aku xsempat la..umoq xcukup 21 lagi..tension arr..

Tira : betoi3..depa peduli hapa..esok jawab la kat akhirat..dok aniaya orang xtentu pasai..sob3 :(

aNNa maRdHiaH berkata...

sume nk naik skang ni kan ..

anyway,anna dh masukkan blog ni dlm bloglist anna .